Compliance
Oferujemy kompleksowe doradztwo w obszarze zapewniania zgodności (compliance).
Rosnąca liczba regulacji utrudnia organizacjom zachowanie zgodności z prawem. Jej brak może powodować utratę zaufania klientów, znaczne kary finansowe, odpowiedzialność cywilną, karną i karno-skarbową, a także ryzyko unieważnienia zawartych umów.
Nasze wsparcie w zakresie compliance pozwoli znaleźć rozwiązanie najbardziej odpowiednie dla przedsiębiorstwa.
Doradzamy klientom na wszystkich etapach tworzenia programów compliance:
- Pomagamy implementować przepisy do wewnętrznego porządku organizacyjno-prawnego
- Sprawdzamy, czy wewnętrzne regulacje są spójne i kompletne
- Identyfikujemy najbardziej narażone na ryzyko obszary działalności oraz opracowujemy i pomagamy wdrażać odpowiednie procedury
- Wspieramy w razie wystąpienia ryzykownej sytuacji
30 kwietnia 2021 roku została ogłoszona nowelizacja ustawy z dnia 30 marca 2021 roku o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML), nakładająca od 31 lipca 2021 roku nowe dodatkowe obowiązki na pośredników ubezpieczeniowych.
Zmiany wprowadzone nowelizacją obejmują m.in.:
- Rozszerzenia zakresu szkoleń pracowników o zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych (RODO)
- Opracowanie wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (art. 50 Ustawy AML)
- Opracowanie wewnętrznej procedury anonimowego zgłaszania rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń
Oferujemy:
- Doradztwo compliance dla pośredników ubezpieczeniowych w zakresie procedur AML
- Szkolenie dla pracowników z ochrony danych osobowych
- Wdrożenie RODO
- Audyt wewnętrzny
podstawa art. 275 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r. - Doradztwo w zakresie kontroli zarządczej, w szczególności zarządzania ryzykiem
Podstawa art. 68 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 r.
Wsparcie w opracowaniu procedur, regulaminów i polityk m.in.:
- procedur systemu kontroli zarządczej
- polityki antykorupcyjnej
- regulaminu zarządzania konfliktem interesów
- regulaminu antymobbingowego
- procedur zgłaszania nieprawidłowości oraz podejmowania działań następczych
- procedur ochrony sygnalistów
- procedur prowadzenia wewnętrznych postępowań wyjaśniających
Prowadzenie szkoleń w zakresie:
- ochrony danych osobowych w jednostce samorządu terytorialnego
- kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem
- w jednostce samorządu terytorialnego
- cyberbepieczeństwo w jednostce samorządu terytorialnego
- Wspieramy w sposób kompleksowy i praktyczny przygotowanie i wdrożenie procedury ochrony sygnalistów, osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej, zarówno w podmiotach prawnych, jak i w jednostkach sektora publicznego
- Wsparcie przy wdrożeniu właściwych procedur ochrony sygnalistów
- Wsparcie przy tworzeniu kanałów wewnętrznych i zewnętrznych służących zgłaszaniu naruszeń przez sygnalistów
Skontaktuj się z nami po kompleksowe doradztwo