Zarządzanie incydentami

zarządzanie incydentami, soc

Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa informacji w ramach Security Operations Center (SOC) jest kluczowym elementem skutecznej strategii cyberbezpieczeństwa. SOC to wyspecjalizowane centrum, które monitoruje, wykrywa i reaguje na zagrożenia cybernetyczne w czasie rzeczywistym. Proces zarządzania incydentami zaczyna się od ciągłego monitorowania infrastruktury IT organizacji za pomocą zaawansowanych narzędzi do detekcji i analizy. Gdy zostanie wykryty potencjalny incydent, zespół SOC natychmiast przystępuje do jego oceny, identyfikując zakres i naturę zagrożenia. Następnie, specjaliści SOC podejmują działania naprawcze, takie jak izolacja zainfekowanych systemów, eliminacja złośliwego oprogramowania oraz przywracanie normalnego funkcjonowania systemów. Kluczowym aspektem zarządzania incydentami jest także dokumentacja i analiza każdego zdarzenia, co pozwala na wyciąganie wniosków i wdrażanie środków zapobiegawczych w celu zwiększenia odporności na przyszłe ataki. Dzięki efektywnemu zarządzaniu incydentami przez SOC, organizacje mogą minimalizować wpływ cyberzagrożeń na swoje operacje, chronić wrażliwe dane i utrzymywać ciągłość działania, jednocześnie budując zaufanie klientów i partnerów biznesowych.

Aegis SOC

W związku ze stale rosnącą liczbą ataków hakerskich na firmy priorytetem staje się kompleksowa ochrona przed cyberzagrożeniami poprzez ciągłe monitorowanie i natychmiastowe reagowanie na incydenty bezpieczeństwa. Aegis SOC to usługa w modelu Security Operations Center as a Service (SOCaaS), która wspiera działania różnej wielkości przedsiębiorstw z wielu branż w zakresie identyfikacji, kategoryzacji incydentów oraz szybkiej reakcji i minimalizacji potencjalnych konsekwencji cyberataku.

Jakie korzyści wynikają z SOC?

Usługa Security Operations Center (SOC) umożliwia ciągłe monitorowanie bezpieczeństwa poprzez wykorzystanie funkcjonalności systemów klasy SIEM/SOAR oraz XDR. Pozwala to na wykrywanie zagrożeń i nieautoryzowanych działań w obrębie punktów końcowych, sieci informatycznych oraz użytkowników, a także automatyczne usuwanie wykrytych naruszeń bezpieczeństwa, co zapewnia wielowarstwową ochronę przed atakami: malware, ransomware i innymi exploitami.

Budowanie własnego, wewnętrznego zespołu często napotyka na ograniczenia czasowe i zasobowe. Dlatego korzyścią z usługi Aegis SOC jest możliwość utrzymania wysokiego poziomu cyberbezpieczeństwa bez konieczności inwestowania w infrastrukturę IT, rekrutację czy szkolenia pracowników. Aegis SOC zapewnia wsparcie istniejącemu zespołowi IT firmy w języku polskim w trybie 24/7/365 reagując na zagrożenia w sposób natychmiastowy.

Jakie są zadania zespołu Aegis SOC?

CHROŃ SIĘ PRZED CYBERATAKAMI ALBO MY ZROBIMY TO ZA CIEBIE

Narzędzia dla SOC

Sekoia SOC Platform to kompleksowe rozwiązanie obejmujące funkcje CTI, SIEM i SOAR. Pomaga nowoczesnym SOC dzięki łatwej w użyciu platformie i elastycznej ofercie w przewidywalnej cenie.

INTEGRUJ

Sekoia łatwo i szybko zintegruje się z Twoimi systemami bezpieczeństwa, aby zapewnić widoczność 360° w zaledwie kilka minut

WYKRYWAJ

Gotowy katalog reguł łączy analizę behawioralną na podstawie danych z wielu źródeł, wykrywanie anomalii oraz unikatowe IOC

REAGUJ

Centralizacja rozwiązań bezpieczeństwa i detekcje w czasie rzeczywistym umożliwiają natychmiastową odpowiedź na wszystkie typy zagrożeń

UPROŚĆ

Intuicyjna platforma prezentująca dane w spójnej formie zapewni wygodę operatora jednocześnie wynosząc wydajność na najwyższy poziom

ANALIZUJ

Konsole analityczne pozwolą z łatwością weryfikować, korelować, wzbogacać a także identyfikować zagrożenia wśród tysięcy zdarzeń każdego dnia

AUTOMATYZUJ

Szerokie możliwości automatyzacji uwalniają analityków od powtarzalnych zadań. Twórz własne playbooki dla jeszcze wydajniejszej zindywidualizowanej reakcji

Kluczowe cechy

Skuteczna detekcja

  • Zaawansowane wykrywanie w czasie rzeczywistym
  • Miliardy zdarzeń analizowanych każdego dnia
  • Aktywne wyszukiwanie nowych nieznanych zagrożeń

  • Trzy wyjątkowe silniki detekcji eliminują fałszywie pozytywne wyniki, aby skupić uwagę operatora na prawdziwych ryzykach.

    Adekwatna reakcja

  • MTTD < 3s (od odebrania logu do wygenerowania alertu)
  • MTTR < 5s (od wygenerowania alertu do aktywacji reakcji)
  • Wstępnie gotowy scenariusz remediacji.

  • Możesz automatycznie lub ręcznie uruchamiać różne scenariusze reakcji: izolacja, analiza lub remediacja.

    Do czego służy platforma SOC?

    Zintegruj dowolne narzędzie

    Śledź swoje dane

    Wdróż szybko

    Niezrównane możliwości integracji pozwalają połączyć wszystkie zewnętrzne narzędzia. Platforma wpasuje się w twoją infrastrukturę i szybko ją wzbogaci.
    Kontrola danych jest kluczowa, dlatego zgodność platformy adresuje Twoje potrzeby monitorowania, usprawnia audytowanie i nie ogranicza możliwości integracji do konkretnego producenta.
    Rozwiązanie wpisuje się w idee „Plug & Play, gdyż samo wdrożenie trwa od 12 do 72 godzin. W tak krótkim czasie możesz uzyskać pełną kontrolę nad swoją infrastrukturą.

    Uprość pracę analityka

    Zyskaj płynność

    Utrzymuj budżet pod kontrolą

    Platforma, która adaptuje się do wymagań użytkownika. Jest zaprojektowana tak, aby wszystkie działania były jak najbardziej płynne i proste, a ilość pracy przy jej obsłudze zminimalizowana.

    Automatyzacja oszczędza cenny czas dzięki automatycznej ocenie i kontekstualizacji alertów. Dzięki temu praca człowieka może skoncentrować się na przypadkach gdzie jest naprawdę potrzebna.

    W Sekoia nie ma niespodzianek, licencjonowanie bazuje wyłącznie na jednej wartości: ilości fizycznych i wirtualnych maszyn, które będą monitorowane.

    Gromadzenie i przechowywanie logów

    Gromadzenie i przechowywanie logów to kluczowy element zarządzania IT, który wpływa na efektywność operacyjną i bezpieczeństwo organizacji. Logi dostarczają szczegółowych informacji na temat działania systemów, aplikacji i sieci, co pozwala na szybką identyfikację i rozwiązywanie problemów. Przechowywanie logów jest również niezbędne dla spełnienia wymagań regulacyjnych oraz audytowych, wspierając zgodność z przepisami prawnymi i standardami branżowymi. Automatyzacja gromadzenia logów z różnych źródeł, takich jak serwery, urządzenia sieciowe, bazy danych i aplikacje, zapewnia spójność i kompletność danych. Analiza logów umożliwia również optymalizację wydajności systemów IT, identyfikując wąskie gardła i problemy wydajnościowe. Długoterminowe przechowywanie logów pozwala na przeprowadzenie dogłębnych analiz historycznych, co jest niezwykle wartościowe podczas audytów oraz przy opracowywaniu strategii bezpieczeństwa.

    Kontakt w sprawie
    szczegółów usługi

    A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.

    Wybierz czy zgłaszasz się w imieniu firmy czy jako osoba prywatna:

    Administratorem Państwa danych osobowych jest Aegis Security Sp. z o.o. ul. Cybernetyki 19B, 02-677 Warszawa, NIP 5213786027. Państwa dane osobowe podane w formularzu przetwarzane będą: w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie złożone w formularzu, na podstawie naszego prawie uzasadnionego interesu, jakim jest kontakt między nami a Państwem, służący udzieleniu Państwu odpowiedzi na zadane pytania, przesłaniu żądanej informacji – w ramach tego konkretnego zapytania (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez okres uzasadniony obsługą zapytania oraz w celach marketingowych – jeżeli wyrazili na to Państwo zgodę, wskazanym przez Państwa kanałem komunikacji (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO), do momentu wycofania przez Państwa zgody na przetwarzanie lub utraty użyteczności danych. Przysługuje Państwu prawo do: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się na naszej stronie internetowej w Polityce Prywatności.