
Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa informacji w ramach Security Operations Center (SOC) jest kluczowym elementem skutecznej strategii cyberbezpieczeństwa. SOC to wyspecjalizowane centrum, które monitoruje, wykrywa i reaguje na zagrożenia cybernetyczne w czasie rzeczywistym. Proces zarządzania incydentami zaczyna się od ciągłego monitorowania infrastruktury IT organizacji za pomocą zaawansowanych narzędzi do detekcji i analizy. Gdy zostanie wykryty potencjalny incydent, zespół SOC natychmiast przystępuje do jego oceny, identyfikując zakres i naturę zagrożenia. Następnie, specjaliści SOC podejmują działania naprawcze, takie jak izolacja zainfekowanych systemów, eliminacja złośliwego oprogramowania oraz przywracanie normalnego funkcjonowania systemów. Kluczowym aspektem zarządzania incydentami jest także dokumentacja i analiza każdego zdarzenia, co pozwala na wyciąganie wniosków i wdrażanie środków zapobiegawczych w celu zwiększenia odporności na przyszłe ataki. Dzięki efektywnemu zarządzaniu incydentami przez SOC, organizacje mogą minimalizować wpływ cyberzagrożeń na swoje operacje, chronić wrażliwe dane i utrzymywać ciągłość działania, jednocześnie budując zaufanie klientów i partnerów biznesowych.
Aegis SOC
W związku ze stale rosnącą liczbą ataków hakerskich na firmy priorytetem staje się kompleksowa ochrona przed cyberzagrożeniami poprzez ciągłe monitorowanie i natychmiastowe reagowanie na incydenty bezpieczeństwa. Aegis SOC to usługa w modelu Security Operations Center as a Service (SOCaaS), która wspiera działania różnej wielkości przedsiębiorstw z wielu branż w zakresie identyfikacji, kategoryzacji incydentów oraz szybkiej reakcji i minimalizacji potencjalnych konsekwencji cyberataku.

Jakie korzyści wynikają z SOC?
Usługa Security Operations Center (SOC) umożliwia ciągłe monitorowanie bezpieczeństwa poprzez wykorzystanie funkcjonalności systemów klasy SIEM/SOAR oraz XDR. Pozwala to na wykrywanie zagrożeń i nieautoryzowanych działań w obrębie punktów końcowych, sieci informatycznych oraz użytkowników, a także automatyczne usuwanie wykrytych naruszeń bezpieczeństwa, co zapewnia wielowarstwową ochronę przed atakami: malware, ransomware i innymi exploitami.
Budowanie własnego, wewnętrznego zespołu często napotyka na ograniczenia czasowe i zasobowe. Dlatego korzyścią z usługi Aegis SOC jest możliwość utrzymania wysokiego poziomu cyberbezpieczeństwa bez konieczności inwestowania w infrastrukturę IT, rekrutację czy szkolenia pracowników. Aegis SOC zapewnia wsparcie istniejącemu zespołowi IT firmy w języku polskim w trybie 24/7/365 reagując na zagrożenia w sposób natychmiastowy.
Jakie są zadania zespołu Aegis SOC?
- identyfikacja, klasyfikacja i obsługa incydentów bezpieczeństwa
- dynamiczna analiza ryzyka cyberzagrożeń dla procesów i zasobów
- badanie ruchu sieciowego
- zarządzanie podatnościami
- zarządzanie i wykorzystywanie technologii bezpieczeństwa IT
- gromadzenie i przechowywanie informacji o zdarzeniach z całej infrastruktury IT
- monitorowanie stanu bezpieczeństwa systemów
- monitorowanie działań użytkowników i administratorów
- gromadzenie i zabezpieczanie logów i śladów w ramach analizy powłamaniowej i informatyki śledczej
Narzędzia dla SOC
Sekoia SOC Platform to kompleksowe rozwiązanie obejmujące funkcje CTI, SIEM i SOAR. Pomaga nowoczesnym SOC dzięki łatwej w użyciu platformie i elastycznej ofercie w przewidywalnej cenie.

INTEGRUJ
Sekoia łatwo i szybko zintegruje się z Twoimi systemami bezpieczeństwa, aby zapewnić widoczność 360° w zaledwie kilka minut
WYKRYWAJ
Gotowy katalog reguł łączy analizę behawioralną na podstawie danych z wielu źródeł, wykrywanie anomalii oraz unikatowe IOC
REAGUJ
Centralizacja rozwiązań bezpieczeństwa i detekcje w czasie rzeczywistym umożliwiają natychmiastową odpowiedź na wszystkie typy zagrożeń
UPROŚĆ
Intuicyjna platforma prezentująca dane w spójnej formie zapewni wygodę operatora jednocześnie wynosząc wydajność na najwyższy poziom
ANALIZUJ
Konsole analityczne pozwolą z łatwością weryfikować, korelować, wzbogacać a także identyfikować zagrożenia wśród tysięcy zdarzeń każdego dnia
AUTOMATYZUJ
Szerokie możliwości automatyzacji uwalniają analityków od powtarzalnych zadań. Twórz własne playbooki dla jeszcze wydajniejszej zindywidualizowanej reakcji
Kluczowe cechy
Skuteczna detekcja
Trzy wyjątkowe silniki detekcji eliminują fałszywie pozytywne wyniki, aby skupić uwagę operatora na prawdziwych ryzykach.
Adekwatna reakcja
Możesz automatycznie lub ręcznie uruchamiać różne scenariusze reakcji: izolacja, analiza lub remediacja.
Do czego służy platforma SOC?
Zintegruj dowolne narzędzie
Śledź swoje dane
Wdróż szybko
Uprość pracę analityka
Zyskaj płynność
Utrzymuj budżet pod kontrolą
Automatyzacja oszczędza cenny czas dzięki automatycznej ocenie i kontekstualizacji alertów. Dzięki temu praca człowieka może skoncentrować się na przypadkach gdzie jest naprawdę potrzebna.
Gromadzenie i przechowywanie logów
Gromadzenie i przechowywanie logów to kluczowy element zarządzania IT, który wpływa na efektywność operacyjną i bezpieczeństwo organizacji. Logi dostarczają szczegółowych informacji na temat działania systemów, aplikacji i sieci, co pozwala na szybką identyfikację i rozwiązywanie problemów. Przechowywanie logów jest również niezbędne dla spełnienia wymagań regulacyjnych oraz audytowych, wspierając zgodność z przepisami prawnymi i standardami branżowymi. Automatyzacja gromadzenia logów z różnych źródeł, takich jak serwery, urządzenia sieciowe, bazy danych i aplikacje, zapewnia spójność i kompletność danych. Analiza logów umożliwia również optymalizację wydajności systemów IT, identyfikując wąskie gardła i problemy wydajnościowe. Długoterminowe przechowywanie logów pozwala na przeprowadzenie dogłębnych analiz historycznych, co jest niezwykle wartościowe podczas audytów oraz przy opracowywaniu strategii bezpieczeństwa.